Een dag uit het leven van David Windvaantje

Behalve om te weten te komen hoe het met mij gaat - ik heb leukemie - kan je hier ook terecht voor vrolijkheid en wetenschap.

Beide kan je ook zelf bijdragen door te klikken op 'reacties' onder een bericht.

Proudly sponsored by

dinsdag 22 april 2008

Een week later


Ooo wat was de bruiloft geweldig, bijzonder en heerlijk. We teren er nog steeds op, het was echt een ultiem gelukkige dag. Super bedankt voor al jullie lieve kaarten, cadeautjes en vooral jullie liefde. Klik op de foto hierboven voor nog meer leuke kiekjes.

Maar wat kan er een boel gebeuren in een week. Met mij gaat het sinds de bruiloft een potje slechter. Mijn hoofd doet het nog maar de rest laat het steeds meer afweten. Ik kan verder geen voorspellingen doen maar het zou helaas wel eens snel kunnen gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.

30 opmerkingen:

Anoniem zei

Nee lieve David en Binkie,

jullie bedankt dat jullie iedereen weer eens hebben laten zien en voelen waar het werkelijk om draait. Wat zijn jullie toch een fijn stel samen en wat was het mooi vorige week.
Lang leve de liefde!!!

Dikke kus, Yvette

Anoniem zei

Shit David en Binkie.Wie die vrolijke foto's van jullie mooie bruiloft bekijkt, gunt jullie een prachtige toekomst en alle geluk van de wereld. Het is gewoon niet eerlijk. Sterkte. Maaike H.

Anoniem zei

Lieve David
Ik wil niet dat je dood gaat. Graag zou ik daar iets over te beslissen willen hebben.
Maar ook ik leer van jou, van jullie. Hoe lang je ook mag leven, de liefde heb je in ieder geval gevonden.
Liefs, Elsbeth

Anoniem zei

Lieve David en Binkie

Zie heel wat leuke foto's, maar wat een kut nieuws zeg. Het was erg leuk en mooi vorige week. Ik zal, dat zeker nooit vergeten. Hoop, dat je blij bent met mijn cadeautje uit Parijs.

Liefs Nanousha

Anoniem zei

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar nee, ergens begrijp ik het ook weer niet.

Ik wil het ook helemaal niet begrijpen. Ik wil je zien dansen met Binkie. In je mooie pak.

Maar als het moet, lieve Daaf, als dat de eindbestemming is, gaan we zo ver mogelijk met je mee. Als je dat wilt.

Kus
Karen

Anoniem zei

David,

windvaantjes zijn altijd in het hier en nu en draaien mee op de wind.
Ik wens je de kracht om mee te draaien als het zover is.

lieve kus, Wilma.

davidr zei

het was de beste bruiloft ooit. Volgende week weer? Hebben we allemaal iets leuks om naar uit te kijken...

Mayke op avontuur zei

Kan het contrast nog groter zijn? Die prachtige foto's waar jullie zo stralend op staan en dit bericht?

Lieve David en Binkie, hou die stralendheid vast, wat er ook gebeurt.

liefs Mayke

Anoniem zei

Lieve David,
Zoek dat kleine gaatje in het leven dat je tot nu toe hebt gevonden. We denken veel aan je.
Liefs van Anne-Marieke en Wouter

Anoniem zei

Lieve Dabekaussers,

Wat een geweldig feest was het, dat had ik nooit willen missen! Geniet van elkaar en al het mooie!

Dikke kus Hanneke

Anoniem zei

Lieve David, lieve Binkie

fijn die tranen in mijn ogen
kan zoveel liefde ze ook drogen?

en dat brok daar in mijn keel
zijn kleine kusjes, oneindig veel.

Liefs, Arjen

Anoniem zei

David
Waar je ook naar toe gaat, veel mensen houden iets van jou vast, voor de rest van hun leven, dat blijkt wel uit deze pagina's.
Gerty

Anoniem zei

Lieverd,

Uit dat hoofd zijn de meest briljante ideeën en uitspraken gekomen. Ik wil er meer van.

Ik hoop dat jullie lukt ondanks het lichaam heel erg van elkaar en alles daaromheen genieten. En als de zon op je gezicht schijnt, bedenk gewoon voor de grap eens dat dat de warmte is van alle mensen die van je houden.

Anoniem zei

a big hug. and everything else that i can't put into words. you know. oh.

Doris zei

Lieve David, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet zeggen. Ik moet bekennen dat ik gewoon tegen beter weten in door blijf denken dat het allemaal wel goed zal komen. Daar hou ik me een beetje aan vast eigenlijk. Want wat schiet je er mee op als ik een beetje ga zitten jammeren.

Ik herinner me ook zo goed tijdens jullie bruiloft dat moment van samengebalde energie toen Job de hoop uitsprak dat het je misschien wel weer ging lukken een uitweg te vinden, omdat volgens mij iedereen op hetzelfde moment hetzelfde dacht en voelde.

En natuurlijk, in zekere zin, in grotere zin, komt het allemaal heus wel goed en gaan de dingen zoals ze gaan. Binkie weet wat ik bedoel met "het leven is kut en het leven is geweldig", en dat die tegenstellingen, juist die diepe dalen de toppen zo mooi kunnen maken.

Je bent een heel bijzonder mens David, en ik vind het ongelooflijk wat jij teweeg brengt bij mensen. Je blog is daar in ieder geval getuige van.

Anoniem zei

Ik snap gewoon niet hoe het bestaat: zulke foto's en dan zulk nieuws eronder. Dan heeft toch ergens iets of iemand gewoon een enorme fout begaan? En diegene moet toch gewoon nu zo langzamerhand naar voren stappen en zeggen: sorry, ik heb me vergist.

Ik hoop het zo. Dat er nog ergens kracht is die je kan helpen.

Anoniem zei

Lieve Dvid en Binkie prachtge foto's van een prachtig paar jullie vergeet ik mijn leven lang niet zoveel positiviteit ik zal alijd aan jullie denken en hopen op ander bericht maar in de tussentijd vecht door en blijf elkaar beminnen liefs christa bakker

Anoniem zei

Lieve David,

Man, ik weet nu echt niet meer wat ik moet voelen. Vorige week was fantastisch en ik wilde jullie vooral niet storen in de wittebroodsweken, maar nu wil ik eigenlijk met mijn logeerbedje komen en niet meer weggaan..

Ik hou van jou, heel erg veel. Dat doe jij met mensen.

Kus, Hester

Anoniem zei

ja wat kunnen wij nog toevoegen aan bovenstaande berichten. Prachtig en kut. Prut.


Anja en Wouter

Victor Romijn zei

David en Binkie,
ik ben sprakeloos. Woorden schieten tekort. keep fighting!
Vic

Anoniem zei

Liefde is voor eeuwig!

Anoniem zei

Lieve David en Binkie,

Frank Sinatra zong net vanuit de speaker achter mij:

"In a world of glitter and glow.
In a world of tinsel and show.
The unreal from the real thing is hard to know.
I discovered somebody who
Could be truly worthy and true."

Die persoon hebben jullie in elkaar gevonden, en de getuigenis van jullie liefde is iets wat ik nooit meer zal vergeten. Het was een prachtig feest, en jullie zijn prachtige mensen.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Joep

Evelien zei

klote kut, ook ik had stiekem gehoopt op een klein wonder. maar wat zijn die foto's fantastisch, ongetwijfeld een goede afspiegeling van de dag zelf. alle liefde die ik in me heb stuur ik nu naar amsterdam.
dikke kus voor jullie.

Anoniem zei

Mooie foto´s (Binkie met een enorm rood servet in haar decollete :-))
Ze geven goed de bijzondere sfeer van de avond weer.

En fijn jullie nog even te hebben gezien afgelopen zaterdag in crea, als was het dan slechts tijdens de 1e (niet zo briljante, vond ik) helft. Sterkte voor jullie allebei.

Miriam

Anoniem zei

Hoi David en Binkie,
Gefeliciteerd met jullie mooie bruiloft.
Veel sterkte de komende tijd en geniet van elkaar.
Liefs,
Jochem

Anoniem zei

Tering! Wat kan het leven focking hard zijn! Lieve David, ik zal je altijd in mijn hart hebben!

Anoniem zei

Lieve David en Binkie,

Ik heb vanmiddag weer gezwaaid. Wat een contrast met het feest. Ik wens jullie toe dat elk moment net zo dierbaar en om van te genieten is.

Liefs,
Maartje

Anoniem zei

zucht



ik hou van je

Anoniem zei

Als het niet anders kan, David, laat dan los. Leven en dood zijn twee kanten van dezelfde medaille. Vertrouw op de kracht in jezelf, die reist mee. Met jou en met iedereen die van je houdt.Jij zult helemaal nooit weg zijn.

Liefs, Kees en Lia, Vlaardingen

Anoniem zei

Een jaar later, het is nog steeds zo onwerkelijk. David, de zon, ben jij dat vandaag? Kun jij dan mijn tranen drogen?

Ernestien

Het grote feest

Voor iedereen die bij het grote feest op 30 juni aanwezig was, of had willen zijn:

De opnames van Revive the Five zijn vanaf nu te downloaden! Klik hier!

Ernestien heeft foto's gemaakt! Klik hier!

Hoe wordt je bloed- en stamceldonor?

Voor uitgebreidere informatie over stamceldonatie, kijk hier en hier!

Nu er voor mij naar beenmerg (stamcellen) wordt gezocht blijkt maar weer hoe fijn het is dat andere mensen dat beschikbaar willen stellen.

Jij kan dat ook! Al ben je misschien geen match met mij, dan wel met iemand anders. Zonder donoren kan het cirkeltje niet rond komen. Barbra-Joy zocht het voor mij uit:

Ik stond al ingeschreven bij de bloedbank en heb even opgezocht wat iemand die beenmergdonor (heet eigenlijk
stamceldonor) zou moeten doen. (Dit ga ik dus zelf ook doen). In het kort:

Wat gebeurt er als ik mij heb aangemeld als stamceldonor?

Nadat u een verklaring hebt ondertekend waarin u zich bereid verklaart stamceldonor te willen worden, worden enkele buisjes bloed bij u afgenomen voor de bepaling van uw HLA-bloedgroepen. Onder een codenummer worden, via de registratie door de Nederlandse Stichting Europdonor, uw gegevens opgenomen in het wereldwijde bestand en dan is het afwachten of men ooit stamceldonor zal worden voor een patiënt ergens in de wereld. De kans is namelijk ook één uit duizenden, dat de HLA-typering van een patiënt bij de uwe past. Natuurlijk kunt u gewoon op de gebruikelijke manier doorgaan met het geven van bloed of plasma.

Kortom, je hoeft slechts een paar buisjes te geven (kan ook 's avonds in 1 van de centra) en mocht je ooit iemands leven kunnen redden, dan wordt er contact met je opgenomen. De echte donatie kan tegenwoordig ook met beinvloeding van medicijnen, dan is narcose niet meer nodig. En met narcose ben je dan uiteindelijk hooguit een dag in het ziekenhuis. Dat valt dus best mee.