Een dag uit het leven van David Windvaantje

Behalve om te weten te komen hoe het met mij gaat - ik heb leukemie - kan je hier ook terecht voor vrolijkheid en wetenschap.

Beide kan je ook zelf bijdragen door te klikken op 'reacties' onder een bericht.

Proudly sponsored by

donderdag 24 april 2008

Berichtje van Binkie:

Na een heerlijk potje pokeren op dinsdag middag, ging David even liggen. Daarna werd hij erg ziek en zijn we woensdagnacht naar het ziekenhuis gereden. Die ochtend vertelde hij de dokter, terwijl zijn lichaam hem in de steek liet dat hij graag nog een dagje had willen leven. Ik weet waarom; Hij had zo graag nog van iedereen even afscheid genomen. Gelukkig hebben we een prachtige bruiloft gehad en heeft hij alle lieve mensen om hem heen nog kunnen spreken. Na een lange strijd, want hij wilde echt niet gaan is hij gisterenavond om 22.05 uur overleden.

85 opmerkingen:

Anoniem zei

Ergens is het misschien niet gepast om als eerste op deze website te reageren. Maar iemand moet het doen.

Ik hoorde het gisterennacht.
Geloof het nog steeds niet.

Binkie, Binkie zo veel liefs en sterkte, als ik iets voor je kan doen...

David, ik had je nog, nog zoveel willen vertellen en vragen...
maar nu is het dus echt te laat.

Ik hield zo veel van je en nu nog
Ik begrijp vooral niet waarom de dood zo oneerlijk is.

Mara

Anoniem zei

Slaap zacht lieve David...

Anoniem zei

Dit is dan het moment waarop niemand zich echt had kunnen voorbereiden.

'In het moment staan' was nog nooit zo moeilijk.

Anoniem zei

David, rust zacht
Je bent een kei

Jochem

Anoniem zei

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder! We zullen het goed in onze oren knopen.
Dank je David dat je ons zo enorm veel gegeven hebt.

Anoniem zei

Lieve Binkie,

Wij wisten dat dit ging gebeuren, maar de klap kwam hard aan deze ochtend. Totaal veslagen en zeer verdrietig. Veel te snel.
Lieve schat wij houden van jou.

Veel sterkte en een dikke kus van je familie uit Herwen

Anoniem zei

Dank je voor alles, David. We zijn ontzettend verdrietig dat je er niet meer bent, maar zullen je nooit, nooit vergeten.

We zijn er voor jou, Binkie.

Karen en Wim

Anoniem zei

Elk woord is er een teveel, en het voelt alsof er niet genoeg zijn.

Het was een voorrecht jou te kennen David, als levensgenieter vooral. Dank voor alles.

Lieve Binkie, veel sterkte, liefs en je kunt trots zijn op je man.

Arjen

Anoniem zei

Milan en ik zaten in de kroeg Barcelona Manchester te kijken toen we het hoorden. We bestelden bier, aten pinda's en keken televisie, terwijl de tranen over onze wangen stroomden.
Vanochtend werden we wakker alsof het een dag is als alle anderen. Ik bekijk de prachtige foto's van jullie huwelijk...

Waar eindigt het leven en begint de dood of andersom?

Lieve Binkie, heel veel sterkte.
David, ...

Elien

Anoniem zei

David, je hebt me op meerdere vlakken geïnspireerd en ik voel mij bevoorrecht je te hebben mogen kennen. Bedankt voor al je positieviteit en energie.

Binkie, heel veel sterkte de komende tijden.

Vitor

Anoniem zei

Lieve lieve Binkie,

Ondanks dat we wisten dat dit bericht een keer zou komen, komt het keihard aan.

Helaas kunnen we het verlies en het verdriet niet wegnemen.

Weet dat we aan je denken en er voor je zijn.

Liefs Frank, Monique en Annet

Anoniem zei

Het onvermijdelijke is gebeurd...

David; rust zacht.

Binkie, Norbert en Renée; alle sterkte toegewenst

Evelien zei

lieve binkie, zo snel; toch nog te snel. ik denk aan jou.

Anoniem zei

de wereld staat stil.


lieve, dappere Binkie zo ontzettend veel sterkte.

Anoniem zei

Rust zacht David,...

Ik wens Binkie heel veel sterkte en kracht de komende tijd.

Claudia

Anoniem zei

David, ik dacht dat ik je vanochtend nog zag op Skype... Maar het is stil, het blijft stil.

Lieve Binkie, wat een ongrijpbaar verdriet. Heel veel sterke.

Ernestien

Anoniem zei

Lieve Binkie,

moeder, vader, zus, loved ones: ik wens jullie heel veel sterkte.

David, slaap zacht.

Maarten P (MrMoody #8)

Anoniem zei

Elk woord is er een te weinig. Lieve Binkie, heel veel sterkte.

David en jij inspireren me.
Niko

Anoniem zei

Ik heb altijd mee gelezen op dit weblog, en ondanks alles genoten van de liefde en vriendschap die er altijd van af straalde. Laat met het heen gaan van David deze band niet verloren gaan. Help elkaar om de gedachtenis aan David met al zijn geweldige eigenschappen in leven te houden.
Norbert Renée Binkie en Juul heel heel veel sterkte......

Paul Elian Frenk en Siem

Anoniem zei

lieve david

rust zacht. binkie heel veel sterkte.


liefs nanousha

Anoniem zei

Wat heb ik nog aan alle reacties toe te voegen, behalve dat ik jou, Binkie, net als de rest van de famillie heel veel sterkte toewens?

Weet dat we met jullie meeleven.

Joep

Anoniem zei

Ergens hoopte ik dat dit niet zou gaan gebeuren. Tegen beter weten in, ik weet het. Net hoorde ik het en geloofde het nog niet. Nu lees ik het en begint het langzaam door te dringen. Het is het toch echt over nu. Wat vreselijk oneerlijk. Wat een verdriet. Maar wat fijn dat ik David even een klein beetje heb mogen leren kennen.

Sterkte voor jou lieve, stoere Binkie.

Leonie

Anoniem zei

Lieve, krachtige David

Waar je nu ook bent.. of niet. Maak ze gek met alle kracht. Alle onverwachte dingen. Met je zijn.

We spelen vanavond onze voorstelling voor jou. Van je aanwezigheid in onze gedachten zullen we genieten.

Binkie. Alle kracht, liefde en sterkte. We weten dat je lieve mensen om je heen hebt.

De Arrogantjes
Ingrid, Richard, Frank, Jules, Jacqueline, Bram, Bart

Unknown zei

David, denker en doener, inspirator en coach.

Fijne kerel.

Binkie, sterkte.

Winston

Anoniem zei

David,

Fijne collega,

Levensgenieter,

In Pathé Rembrandt Utrecht zullen we je niet vergeten.

Rust zacht !

Veel sterkte Binkie en familie !

Bram

Victor Romijn zei

David,
lieve david,
de improkoning die mij inspireerde en inspireert. het is een voorrecht les van je gehad te mogen hebben en een klein stukje van je leven geweest te zijn. Het ga je goed, waar dan ook..
Victor

Anoniem zei

vanmiddag zaten we, sytse, mayke, vic, klaartje en ik in de zon te huilen, te praten en na ja... wat voor ons uit te staren, sytse bestelde een gin tonic maar geloof dat dat toch echt jou drankje was

wat een liefde en energie er om je heen hangt lieve david!

binkie we denken veel aan je! sturen je alle liefs

annemaike

Anoniem zei

Dag David, tot later,
Sterkte Binkie,

Antoine.

Anoniem zei

Even was het stil in improland, maar toen besloot iedereen te spelen als nooit tevoren voor David en voor Binkie. Maaike H.

Anoniem zei

ach! onze vriend!

Anoniem zei

David,
we zijn er trots op je gekend te mogen hebben.
Je was een heel bijzonder mens.

Binkie,
het is mooi om de foto’s van jullie feest te zien.
Het is heel verdrietig dat je niet langer van David hebt mogen genieten

We denken aan jullie!
Huub & Tanja

Anoniem zei

Was gisteren al erg, maar vandaag nog onwerkelijker, nog onverstaanbaarder, nog oneerlijker en nog dieper onmgelijk

Anoniem zei

Keek vanmiddag naar het journaal en had eigenlijk verwacht dat ze ermee zouden openen: David Dabekaussen, een man die in vele rivieren een steen heeft verlegd, is gisteravond [...] en dan een mooi lang filmpje met heel veel hoogtepunten aan elkaar gemonteerd.

Binkie, ik denk aan je

Familie, vrienden, collega's en cursisten, ook aan jullie.

Veel liefs,
Petra

Anoniem zei

David,

Wat een verschrikkelijk nieuws. Veel te snel, veel te vroeg. Zo'n goed mens, zoveel mooie ideeen en zoveel creativiteit. Je hebt op mij veel indruk gemaakt. Rust zacht.

Binkie, familie, veel sterkte.

Anoniem zei

Lieve David,

En nu is de wereld pas echt veranderd...
Dankjewel lieverd, waar je ook bent, voor alles.

Je bent er niet meer en toch zul je er altijd zijn.

Lieve Binkie, ouders en zus van David, er komt ooit een dag waarop trots de pijn zal overheersen.

Kus, Hester

Mayke op avontuur zei

Lieve David, ik heb net je foto's op hyves zitten bekijken. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat die vrolijke krullenbol er niet meer is en nooit meer zal zijn.

Wat rest is het koesteren van de mooie herinneringen die je achterlaat en de lessen waarvan ik heb mogen genieten. Bedankt daarvoor.

En lieve, lieve, lieve Binkie, heel veel sterkte en als er maar iets is wat ik voor je kan doen.. je zegt het maar.

Mayke

Tom zei

Het is gewoon niet eerlijk. Veel liefs en sterkte, Tom.

Anoniem zei

David bedankt voor al je mooie momenten en je stralende lach. Binkie heel veel sterkte! Ook sterkte toegewenst aan de familie. En laat me weten als we wat voor je kunnen doen. Een hele dikke kus van Joghem en Vincent

Anoniem zei

De wereld heeft een heel mooi, inspirerend, lief en bijzonder iemand verloren. Wat overblijft zijn herinneringen en het gevoel en de energie waar David voor stond. Dat dragen heel veel mensen met zich mee, dat weet ik zeker.

Lieve David, het kan je tijd nog niet geweest zijn. Maar ik hoop dat je er uiteindelijk vrede mee gehad hebt. Bedankt dat ik je - al is het maar een beetje - heb mogen meemaken.

Anoniem zei

Onbegrijpelijk en zo onredelijk...

Ik leerde je 'ineens' vanuit het niets kennen, via stapsteen TVA door met veel eigen plannen, experimenten, projecten, initiatieven. Echt inspirerende dingen. Er kwam zoveel energie vrij. Nu een implosie. Man, ik kan het nog niet bevatten. Rust zacht.

Binkie alle energie en kracht gewenst...

[arnoud]

Anoniem zei

Lieve David,
alle uren die je doorbracht achter de piano, zalige muziek met een ijsje op het balkon...
Jullie zouden nog komen logeren in België, nog zoveel plannen...
Slaapwel David
Binkie heel veel sterkte, David vertelde het op Nina haar verjaardag hoe gelukkig hij wel niet was met jou, "het beste wat hem ooit was overkomen!"
Heel veel sterkte en natuurlijk altijd welkom!
Birgit en Filip

Anoniem zei

Berichtje voor Binkie:
Heel veel sterkte, kracht en goeds.
Weet dat er op heel veel plaatsen aan je gedacht wordt.
Henk

Anoniem zei

Lieve David,

Ik heb je dinsdag nog een gedicht gestuurd van Vondel; "Cupido en De Dood" waarin Cupido en De Dood per ongeluk met elkaars pijlen schieten. Hierdoor sterven soms jonge mensen en kunnen oude mensen nog weer verliefd worden.
Jij bent gelukkig niet aleen door de verkeerde pijl getroffen, maar vooral ook door Cupido's pijl en ook precies op de goede plek. Met zo'n groot hart kan dat natuurlijk ook niet missen.

Lieve Binkie hou David bij je in je hart. Ik denk aan je.

Liefs, Yvette

Anoniem zei

Lieve Binkie, Norbert, Renee en Julia,

Ik weet niet onder woorden te brengen wat ik wil schrijven.
Ik denk aan jullie!

Heel veel liefs,
Maartje

Anoniem zei

Lieve allemaal,

Woorden schieten te kort, alle hoop is nu echt vervlogen. Ik dacht echt dat wonderen bestaan, maar weet nu zeker van niet. Heel veel sterkte!

Monique

Anoniem zei

stilte

stilte

woede en ongeloof

binkie, ouders van david, julia>>
ik denk onophoudelijk aan jullie
en aan lieve lieve lieve david

Anoniem zei

Ik kende David niet. Misschien heb ik ooit over de telefoon met hem gesproken, maar zeker weten doe ik het niet.
In de Munt hoorde ik vandaag iemand zeggen: weet je wie dood is? De gesprekspartner was er nogal stil van...

Ik kom net thuis en zie via hyves een link naar dit weblog. Ik ga lezen en dan ga ik huilen. Wat een positieve en inspirerende man moet David zijn geweest.

Jammer dat ik hem niet heb gekend...

Anoniem zei

David waar je geest ook heen gaat. Ik weet zeker er valt weer van alles te organisreren.
Jongen we zullen je missen
Binkie alle sterkte gewenst

Marijn/Harry

Anoniem zei

Binkie,

Liefs, velen zullen met je meelopen, ik wens je levenskracht toe.

Annamarie

Anoniem zei

Verslagen. Stil. Ongelooflijk dat zo'n grote levensgenieter... Ik wens Binkie en de familie en iedereen hier veel sterkte en liefs. Hilde

Anoniem zei

Lieve David,

Ik heb het voorrecht gehad om een aantal jaar met je te mogen werken en heb in die tijd ontzettend veel van je geleerd. Ik zal je missen kerel. Wat valt dit ongelofelijk zwaar.

Heel veel sterkte Binkie en familie.

Rink

Anoniem zei

Binkie heel veel sterkte en David blijft toch wel bij je in je hart hij voelde zelf al dat het er aan kwam liefs van mij Christa
Bakker

Anoniem zei

Kippenvel als ik dit allemaal lees. Binkie, sterkte. Ellen

Anoniem zei

Vorige week hebben jullie samen besloten dat liefde sterker is dan de dood. We wensen je de kracht dit te blijven geloven, dwars door alle verdriet heen.
Heel veel sterkte voor jou, ouders (aan wie wij ook vaak denken), overige familie en vrienden.

David, waar je ook bent, het ga je goed....

Kees en Lia, Vlaardingen

Anoniem zei

Lieve Renée, Norbert, Julia en Binkie,
Ik blader door dit weblog en kan alleen maar bewondering hebben voor David en zijn vrouw, familie en vrienden.
Maar wat een vreselijk verdriet.
We denken veel aan jullie.
Toine en Gerty

Anoniem zei

Lieve Binkie
Ik hoop dat je kracht put uit jullie liefde

Heel veel sterkte
Soetkin

Anoniem zei

Lieve, stoere Country Bob,

Sailor Tom is diep geschokt door het bericht.

De wereld is weer een beetje donkerder geworden. Onze troost is dat aan het firmament weer een nieuwe ster straalt.

Binkie, familie en vrienden, heel veel sterkte.

Anoniem zei

Altijd de nodige maandagdiscussies die ik jaren met je hebt gevoerd. Ik heb het gemist! Stiekem toch veel inspiratie opgedaan.

David mooie vent! rust zacht...

Sterkte aan familie en vrienden...

Jeffrey

Anoniem zei

Het is nu echt over... Soms is het goed klote als het doek valt. Het mocht niet anders zijn...

Nur içinde yat David, mekânin cennet olsur insAllah.

Binkie, ik ben maar een tva gezicht voor je, maar ik denk aan je. Heel veel sterkte.

Raymond zei

David... ik had nog graag weer eens samen met je op het podium gestaan of je als rechter weer eens een flinke veeg willen geven. Dankjewel voor je positieve, eerlijke en verrassende spelmomenten. - Raymond

Anoniem zei

Lieve David,

Toen je Pathe verliet na heel wat jaren waarin we luchtig discussieerde over en weer over films, ging nam je een stuk geschiedenis met je mee.

Bij je afscheid in Het College Hotel pas 1 jaar geleden zat je vol energie. Je wilde zoveel, kon nog zoveel maar het noodlot sloeg kort daarna onverwachts toe.

Kom een keer langs bij mn show, kun je lachen, zei je nog die dag. Het is er niet meer van gekomen en hoe wrang het nu is, nu zal ik er dinsdag zijn, maar dan met tranen om een jongen, een artiest, en geweldige man die veel te vroeg is heengegaan.

Sterkte Binkie, familie en vrienden.

Rust zacht lieve David, ik ben blij je te hebben gekend.


Martin

De mails bewaar ik man. Tis net alsof ik je zo terug kan antwoorden. Dit was jij ten voeten uit:

Van: D Dabekaussen [mailto:D.Dabekaussen@pathe.nl]
Verzonden: vrijdag 9 februari 2007 16:29
Aan: Martin Ruttenberg
Onderwerp: sneak tenacious d


hoi martin,

goede sneakresultaten, jammer dat die 4 positivo's hem nu al gezien hebben, zal ik mijn inschatting moeten halveren :)


David
--------------------

Anoniem zei

zelfs toen we een jaar of 4 waren, leken we al op elkaar. die adellijke trekken!

oh oh, nèt geen 10-jarig jubileum. ik ben één van mijn allerbeste vrienden kwijt.

Anoniem zei

Lieve Binkie,

We denken aan je en we kunnen en het niet bevatten.

Veel liefs,

Niek, Sjoerd en Monique

Anoniem zei

Geschokt en met tranen in mijn ogen las ik de uitnodiging voor Davids laatste feestje.

Zo kort dat ik je heb meegemaakt bij Placebo, toch zoveel indruk je hebt achtergelaten.
Jaloers was ik op je vrolijkheid, je creativiteit en je ingevingen. Hoe makkelijk je oplossingen bedacht.
De heerlijk aanstekelijke energie die uit je ogen straalden. Die zal ik missen.

Binkie, familie, vrienden, alle liefs en sterkte in de wereld.

Kerel, het was een eer jou te mogen kennen.

Fabian

Anoniem zei

David,

Rust zacht, fijne vent!

Heel veel sterkte Binkie en Familie!

Daan

Anoniem zei

David dronk altijd Palm na de repetities van Placebo. En op een dag dronk ik er een met hem mee. Ik was om.

David, ik kende je als een uniek improvisatietalent en had het genot en de eer om van je te mogen leren. Wat een verlies is dit zeg.

Ik wens al je geliefden veel sterkte toe!

Ik zal aan je denken als ik na een voorstelling aan m'n Palm nip.

Patrick

Anoniem zei

David,

Pianist en Ben Folds. Jij gaf onze bruiloft een grote bonus. Je vrolijkheid en improvisatie maakte het compleet. Ben Folds klonk ade afgelopen dagen wat leeg.

't ga je goed, rust goed

Binkie, sterkte!

Jaap en Marieke

Anoniem zei

Lieve Binkie en familie,

Onbegrijpelijk dat het doek voor de artiest zo snel is gevallen....

We willen laten weten dat wij bij jullie zijn in gedachten.

Heel veel sterkte,

Frank en Piet


..de laatste uren voor het einde
dan wordt die grote wereld klein
Is alles plotseling onbeduidend
tot aan het laatste beetje pijn
Wat wij zo indrukwekkend vonden
verliest zijn glans, verliest zijn zin
Maar achter zijn gesloten ogen
glanst een gigantisch groot begin

van Nilca Lauffer

Anoniem zei

Lieve Bianca (Binkie),

Wat is het leven raar en vol tegenstrijdigheden!

Een week geleden heb ik, na een lange tijd, weer eens meegekeken met jou leven en wat ik zag was LIEFDE LIEFDE EN NOG EENS LIEFDE! Liefde van jullie vrienden en zeker liefde voor elkaar. Ik ben blij dat die liefde er is en was nu het toch zo ver is gekomen dat David zijn rust heeft gevonden.

Ik zie overlijden als een verovering voor de persoon waarom het gaat, maar wat is het intens moeilijk voor diegenen die achterblijven!!!

Lieve nicht van me (wat ben je ongelovelijk sterk), ik wens je nog meer sterkte en heel veel wijsheid, liefde en goede herinneringen toe. Je kunt het...

xxx, je nichtje Claire

p.s. Ook alle andere familieleden en vrienden wil ik vanaf deze plek veel sterkte wensen met dit grote verlies...

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder...

Anoniem zei

Binkie lieve schat, wat erg dat het zo snel is gegaan. Ik was helemmaal van slag toen ik je berichtje las. Je bruiloft was prachtig en jullie straalde helemaal. Ik ben blij dat ik mocht komen.

sterkte en laat weten als ik iets voor je kan doen.
Diane

Gwalchmei zei

hoi David.
Ik heb je natuurlijk nauwelijks gekent.
De herinnering die ik wel koester is dat ik 11 oktober de laatste trein had gemist. Ik was jarig en kon even nergens heen. Ik mocht bij jou en Binkie slapen. JE stond er op dat ik mijn verjaardag zou vieren en trok je gin kast open.
Ik drink er binnenkort eentje op je jongen!
Fulco

Anoniem zei

David, ken je eigenlijk goed van toen je "klein" was.Renee en ik zijn vriendinnen en jij speelde met mijn Daan die nu 30 wordt. Je bent me altijd heel dierbaar gebleven en als ik al deze berichten lees, ben ik bijna een trotse moeder. Ik wist altijd al dat je bijzonder was!
Heb zoveel verdriet nu en mijn hart huilt ook voor Reneetje, Norbert en Julia en natuurlijk voor Binkie, die ik pas 1 keer heb ontmoet, maar nu ook in mijn hart zit. Heel veel sterkte lieverds!
Els

Anoniem zei

He David,
We waren slechts bekenden van elkaar in theatersportland. Toch heb ik vanaf de zijlijn altijd meegekregen hoe het met je ging. Het ga je goed!Groet, Jennie

Anoniem zei

Lieve David,

Zoals jij in het leven stond, zo optimistisch en vol overgave, is inspirerend geweest en zal het blijven!

Ster

Anoniem zei

Helemaal ontdaan.
Tranen en kippenvel van top tot teen.

Al een uur surf ik over Davids weblog.

Meegesleept in jullie proces van hoop/teleurstelling, pieken/dalen én kracht en optimisme.

Wow, wat fantastisch om zulke mooie mensen op aarde én in de hemel te hebben!!!

Bewondering!

Voor een ieder die dichtbij staat; Ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Céline (TVA)

Anoniem zei

David,

Bedankt dat ik jou het afgelopen jaar een klein beetje heb mogen leren kennen.

Reinier

Anoniem zei

Lieve vrienden en familie van David,
Ik heb David nooit gekend, maar heb via Julia heel erg met jullie mee geleefd. Als ik deze weblog lees, denk ik dat jullie trots mogen zijn om zo'n positieve en energieke man in jullie leven te hebben!
Heel veel sterkte, Marita

Anoniem zei

iemand die zó in het leven staat,
iemand die zoveel talent heeft, en dat met liefde deelt.
toch plots pijnlijk ontnomen
onrechtvaardig scheiden
onbegrijpbaar lijden

Siem

Anoniem zei

Lieve David,

Vol ongeloof lees ik mijn mail. Ik denk aan die vrolijke lach met krullen, wat een enorm verlies. Slaap zacht lieve vent.

Binkie, ouders van David en Julia ik wens jullie heel veel sterkte toe!

Kus
Emiel en Laura

Anoniem zei

Vol ongeloof en met tranen in mijn ogen lees ik de uitnodiging voor Davids laatste feestje.

David, ik ben blij je gekend te hebben. Je hebt voor altijd een plekje in mijn hart. Rust zacht.

Veel sterkte voor Binkie, familie en vrienden in deze moeilijke tijd.

Anna K.

Anoniem zei

Lieve Renee, Norbert, Julia en Binkie,
Nooit zit ik om woorden verlegen en nu toch echt helemaal. Dat zal morgen vast ook zo zijn, daarom toch nog even hier opschrijven dat ik jullie zoveel sterkte, warmte, en liefde om je heen wens, dat het draaglijk zal zijn op en na Davids laatste feestje.
Lieve uitzonderlijke David. Voor mij is het duidelijk dat jouw geest blijvend is en dat dat een
zegen is. Heel veel liefs van Anke

Anoniem zei

Wat altijd blijft is het podium van zijn creativiteit en de muziek van zijn hart.

Ouders van Milan, Hans en Beke

Anoniem zei

Hoi Binkie,

Ik hoorde vanavond van Rod van Davids overlijden. Ik wil je graag heel veel sterkte toewensen met je enorme verlies. Ik kende David en jou niet goed, maar heb jullie een paar keer ontmoet, zo rondom de improallstars/Dit en een keer een workshop gevolgd (de solo-improv).

Eva (van Totdatdedomvalt uit Utrecht)

Anoniem zei

David,

Geluk vermenigvuldigt zich door het te delen. Dat merk je ook op de spelvloer. Impro is het geluk van spelen, delen met anderen, en daardoor kom je samen tot magische momenten. We hebben samen met jou, en de Bunnies, vorig jaar een paar mooie optredens gegeven in Groningen. Het was top! Dank daarvoor, en die Gorillavoorstelling houden we tegoed van je, want in onze overtuiging komen we elkaar nog wel eens tegen.
Alle goeds, Harm Jan, Willeke en Esther (Sub Rosa, Groningen).

Ben zei

Beste Binkie,
Ik hoorde gisteravond toevallig van het overlijden van David. Het spijt dat ik een aantal weken geleden toen ik hoorde dat hij ziek was geen contact heb gezocht
of aan hem iets heb laten horen.
Vol bewondering heb ik de hele weblog doorgespit. David was een bijzonder mens. Jammer dat ik de laatste 7 jaar heb gemist. Het gaat je goed!
Benjamin

Het grote feest

Voor iedereen die bij het grote feest op 30 juni aanwezig was, of had willen zijn:

De opnames van Revive the Five zijn vanaf nu te downloaden! Klik hier!

Ernestien heeft foto's gemaakt! Klik hier!

Hoe wordt je bloed- en stamceldonor?

Voor uitgebreidere informatie over stamceldonatie, kijk hier en hier!

Nu er voor mij naar beenmerg (stamcellen) wordt gezocht blijkt maar weer hoe fijn het is dat andere mensen dat beschikbaar willen stellen.

Jij kan dat ook! Al ben je misschien geen match met mij, dan wel met iemand anders. Zonder donoren kan het cirkeltje niet rond komen. Barbra-Joy zocht het voor mij uit:

Ik stond al ingeschreven bij de bloedbank en heb even opgezocht wat iemand die beenmergdonor (heet eigenlijk
stamceldonor) zou moeten doen. (Dit ga ik dus zelf ook doen). In het kort:

Wat gebeurt er als ik mij heb aangemeld als stamceldonor?

Nadat u een verklaring hebt ondertekend waarin u zich bereid verklaart stamceldonor te willen worden, worden enkele buisjes bloed bij u afgenomen voor de bepaling van uw HLA-bloedgroepen. Onder een codenummer worden, via de registratie door de Nederlandse Stichting Europdonor, uw gegevens opgenomen in het wereldwijde bestand en dan is het afwachten of men ooit stamceldonor zal worden voor een patiënt ergens in de wereld. De kans is namelijk ook één uit duizenden, dat de HLA-typering van een patiënt bij de uwe past. Natuurlijk kunt u gewoon op de gebruikelijke manier doorgaan met het geven van bloed of plasma.

Kortom, je hoeft slechts een paar buisjes te geven (kan ook 's avonds in 1 van de centra) en mocht je ooit iemands leven kunnen redden, dan wordt er contact met je opgenomen. De echte donatie kan tegenwoordig ook met beinvloeding van medicijnen, dan is narcose niet meer nodig. En met narcose ben je dan uiteindelijk hooguit een dag in het ziekenhuis. Dat valt dus best mee.