Een dag uit het leven van David Windvaantje

Behalve om te weten te komen hoe het met mij gaat - ik heb leukemie - kan je hier ook terecht voor vrolijkheid en wetenschap.

Beide kan je ook zelf bijdragen door te klikken op 'reacties' onder een bericht.

Proudly sponsored by

woensdag 9 april 2008

De wereld is raar geworden

vinden jullie ook niet. Ik vind in ieder geval van wel. De dingen voelen soms niet meer hetzelfde.

De laatste tijd pendel ik zo een beetje heen en weer tussen huis en VU en tussen ziek voelen en wel aardig. Humeur en energieniveau zijn ook voortdurend pendelende. Eigenlijk pendelt hier alles.

Dus, al pendelende, vertel ik jullie: het zijn rare dagen. Ik heb geloof ik nog even tijd nodig om grip op deze situatie te krijgen, als zoiets eigenlijk mogelijk is? In de tussentijd verzaak ik mijn email en lees ik geen boeken. Hou ik opeens meer van zoet dan van hartig. Denk ik aan ons trouwfeest aanstaande dinsdag. Bekijk ik de blauwe plekken op mijn armen. Rij ik op scooters. Praat ik met dokters. Is opeens vooruit kijken heel moeilijk geworden.

pssst, morgen is Binkie jarig.

32 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi David,

Ik lees sinds een paar weken hier mee, ben verre familie van je.
Veel sterkte. Ik hoop dat het dinsdag een mooie dag wordt en dat je je dan lichamelijk ook heel goed voelt.

Liefs,

Petra Huijts

Anoniem zei

Hee david alles in stilte maar aandachtig gevolgd. Soms in verbazing maar meestal in bewondering. Afgelopen vrijdag naar stef bos geweest. een lied deed mee denken aan jou. Vermeldde alles wat hij wou maar eigenlijk was alles wat hij wou trouwen met zijn geliefde meer niet dat was voldoende.

Geweldig dat jullie die kans krijgen en met beide handen aangrijpen! Geniet ervan en laat je verwennen. Mocht je nog een extraatje willen doen op je lange, lange lijst. Wij hebben ondertussen drie zonen die nog erg graag met jou een pianolesje zouden doen. Je mag pas weg als ze bach, mozart en ben folds van a tot z kunnen spelen

Jaap&Marieke

ps Iedere 11 Juli zien we je op onze video pingelen en zingen je bent een topper!

Anoniem zei

Hee david alles in stilte maar aandachtig gevolgd. Soms in verbazing maar meestal in bewondering. Afgelopen vrijdag naar stef bos geweest. een lied deed mee denken aan jou. Vermeldde alles wat hij wou maar eigenlijk was alles wat hij wou trouwen met zijn geliefde meer niet dat was voldoende.

Geweldig dat jullie die kans krijgen en met beide handen aangrijpen! Geniet ervan en laat je verwennen. Mocht je nog een extraatje willen doen op je lange, lange lijst. Wij hebben ondertussen drie zonen die nog erg graag met jou een pianolesje zouden doen. Je mag pas weg als ze bach, mozart en ben folds van a tot z kunnen spelen

Jaap&Marieke

ps Iedere 11 Juli zien we je op onze video pingelen en zingen je bent een topper!

Anoniem zei

Beter twee dan geen

Anoniem zei

dat Binkie morgen jarig is, dat is toch al vooruit kijken? Het gaat met kleine stapjes, maar toch ;)

Wij kijken ook vooruit, naar jullie bruiloft dinsdag, en we leven met jullie mee in jullie rare dagen.


Anja en Wouter

Anoniem zei

he he weer eens een mail van jou. Je hebt genoeg aan je kop natuurlijk maar het is fijn weer wat direct van je te lezen. Je verpakt je gevoel en de plannen mooi in jouw taal! Binkie alvast gefeliciteerd en dan dinsdag beiden iets te vieren. Wij komen natuurlijk Mike

Anoniem zei

Kijk je op de scooter wel vooruit?

PS. Ik heb de wereld altijd al raar gevonden.

Anoniem zei

hé, jonge
het is ook lastig.

Lebbow voor jou en groet Binkie

Lzl zei

Heel raar! Blij dat je het zegt daar had ik ook al een tijdje last van maar het leek soms wel of niemand het doorhad. Soms verandert de wereld stiekem iedere dag een klein beetje en dan denkt ze dat niemand het doorheeft. Maar het voelt wel anders. En omdat je niet altijd precies kunt zeggen waar het 'm nou in zit lijkt het dan wel of je langzaam gek wordt, wat natuurlijk ook een optie is. Want 's morgens wakker worden met natte plekjes op je kussen of in het verkeer tegen een fietser aanrijden die gewoon stilstaat (en daar een blauwe plek aan overhouden, morgen even vergelijken met die van jou) is best wel raar.
Maar ik kijk wel iedere dag even naar mijn blauwe plek en zie hoe die verandert. Dat is nu mijn nieuwe dagritme, ik noem het 't nieuwe normaal.
Liefs Lizl

Mathieu van den Berk zei

RRRRRRAAAAAARRRRRRRRR!!!!!!!!
http://nl.youtube.com/watch?v=dI97bEBjcT8

kijk maar niet vooruit dan.

vooruit, kijk maar:

jij bent de man van het hier en nu zien zonder vooruit te kijken!

XT

Evelien zei

binkie gefeliciteerd! eet vooral veel zoete taarten met je vriendje, zoals chocolade- en appel- en slagroom- en ... (ik heb dus totaal geen fantasie als het op taarten aankomt).

dikke kus voor jullie allebeide!

Unknown zei

Binkie gefeliciteerd!

Anoniem zei

Ik vond de wereld ook altijd al raar, maar het nieuwe raar is nog raarder.
Het lijkt me moeilijk voor je om iets te delen van wat je nu meemaakt, maar weet dat onze oren, schouders en tijd er altijd zijn, voor als je daar iets mee kunt.
Zie je dinsdag, lieverd. Zet 'm op.

Kus voor jou en Binkie,

K&W

Anoniem zei

Gefeliciflopstaart met je verjaardag Binkie en vanuit Leusden en zonnige dag toegwenst aanstaande dinsdag!
Groetjes, Klaas

Anoniem zei

Beste David,

Misschien is de tijd gekomen om te leven bij het moment. Ik hoop dat jullie dinsdag een aaneenschakeling wordt van goede momenten waar je nagenietend op kunt terugkijken. Terugkijken kan immers altijd, als vooruitkijken moeilijk is.
Sterkte, Maaike (van FDUW)

Anoniem zei

Hee David,

Ik vind het heel raar. Echt zo extreem raar dat ik er geen woorden voor heb. En ik ben niet eens jou, dus hoe raar moet het niet voor jou zijn... (En toch vind jij nog steeds woorden).
Ik leef met jou en Binkie mee,en goed dat je me nog even tipte over haar verjaardag zodat ik net kon sms-en om haar te feliciteren...
;-)

Tot dinsdag, wordt vast een prachtige dag.

Liefs,
Barbra

Anoniem zei

Lieve David,
Geef Binkie een hele dikke verjaardagskus van me! (ik heb door de telefoon ook al gezongen voor haar met Jacqueline en Caspar en volgens mij was dit de eerste keer in mijn leven dat ik lang zal ze leven zong met een groepje mensen, zonder dat iedereen maar een beetje zat te brommen in een eigen toonsoort.)
Ik hoop heel hard dat je je dinsdag een beetje fit voelt. En als je nog tips wil omtrent lekkere zoete dingen, zoals koekjes en taart, dan weet je me te vinden.
Kus
Merel

Anoniem zei

Welke kant je ook uitkijkt, de tijd schrijdt voort. Binkie ook alweer een jaartje ouder - en wat dat betreft was ze al de meerdere.
Hoop dat jullie een gezellige dag hadden. Dikke verjaardagspakkerd voor Binkie en tot dinsdag.
Liefs Anne-Marieke en Wouter

Anoniem zei

Ik vond gisteravond heerlijk vertrouwd, een klein baken in rare tijden.

Anoniem zei

Lieve David,

Rariteit alom, ook hier.. Abstractie maakt geregeld even plaats voor een zware deken die de hele wereld een stuk minder helder maakt, ook op deze zonnige dagen.
Als je iemand zoekt om de luchtigheid mee op te zoeken of om de rariteit van de wereld te analyseren of om mee de diepte in te duikelen... ik ben er voor je!

Hester

Anoniem zei

hopelijk was het gisteren
toch een beetje feest (binkie, gefeliciteerd!) en wordt het dinsdag ook feest (david en binkie, van harte!).

ik gun jullie het beste!

Anoniem zei

nr. 19.000 kan een sprits komen halen in de galerie.

Norbert
p.s. alla ik doe er ook nog een glaasje wijn bij. kleur naar keuze.

Anoniem zei

Binkie GEFELICITEERD!!!!!!
Je bent op exact dezelfde dag als ik jarig.
Ik kijk uit naar dinsdag, veel heel veel liefs
Mara

Evelien zei

kutjepik, ik wou dat ik er bij kon zijn dinsdag, maar ik ben net weer terug in nairobi. daar gaan de dingen zoals ze gaan; mooi wel dat ik in gedachte bij jullie ben.

ja, ik wil! en dan maar kussen...

liefs!

Anoniem zei

Morgen een gouden dag gewenst!!!!
Trouwens vandaag ook al.
En overmorgen ook weer.
Enz.

Gerty

Evelien zei

heel veel plezier morgen!!!!!!!!

Anoniem zei

Nog 1 nachtje slapen...
Dan is die geweldige meid niet meer je vriendinnetje maar je vrouw!
Ik heb zin in morgen.
Doe je best, vergeet niet luid en duidelijk JA te zeggen als het moment daar is, en daarna feliciteren we elkaar.

Kus van Maaike

Anoniem zei

oh, morgen. oh! ik wens jullie een goede nacht met zachte slaap en goede dromen. en een frisse ochtend. en een hele goede dag morgen. en morgen avond wordt het vanzelf een hele goede. ach, ach! knuffel van kati

Anoniem zei

Jammer Norbert, gemist!

Wat krijgt nummertje 20.000?

Karen

Anoniem zei

Nr 20.000 wint een bokkepootje en een voor de partner.
Beide ook een glaasje wijn van welke kleur dan ook.

Norbert

p.s. Alla, Renée komt het nog brengen ook.

Anoniem zei

ook als de 20.000ste in Groningen resideert? of spreken we dan halfweg af?
we heten jullie beide van harte welkom voor een goed glas met een bokkepootje, ach, kom, als je er dan toch bent, doen we er ook een hele maaltijd bij. how's that? dan maak ik puerco pibil met als toetje tres leches cake. een mexicaanse tractatie!

thans 19220, dat betekent dat we de komende 780 hits goed in de gaten moeten houden voor die bokkepoot.

Anoniem zei

Goh lees ik even de bolg niet en blijkt Binkie inmiddels jarig te zijn geweest. gefeliciteerd nog.
Ik wens jullie een leuke dag toe.
best spannend zo die aanloop naar de avond. geniet er samen van. Ik zie jullie vanavond, samen met al die andere mensen . het is jullie dag. Suppermensen, suppervrienden

flinke kus
Marijn

Het grote feest

Voor iedereen die bij het grote feest op 30 juni aanwezig was, of had willen zijn:

De opnames van Revive the Five zijn vanaf nu te downloaden! Klik hier!

Ernestien heeft foto's gemaakt! Klik hier!

Hoe wordt je bloed- en stamceldonor?

Voor uitgebreidere informatie over stamceldonatie, kijk hier en hier!

Nu er voor mij naar beenmerg (stamcellen) wordt gezocht blijkt maar weer hoe fijn het is dat andere mensen dat beschikbaar willen stellen.

Jij kan dat ook! Al ben je misschien geen match met mij, dan wel met iemand anders. Zonder donoren kan het cirkeltje niet rond komen. Barbra-Joy zocht het voor mij uit:

Ik stond al ingeschreven bij de bloedbank en heb even opgezocht wat iemand die beenmergdonor (heet eigenlijk
stamceldonor) zou moeten doen. (Dit ga ik dus zelf ook doen). In het kort:

Wat gebeurt er als ik mij heb aangemeld als stamceldonor?

Nadat u een verklaring hebt ondertekend waarin u zich bereid verklaart stamceldonor te willen worden, worden enkele buisjes bloed bij u afgenomen voor de bepaling van uw HLA-bloedgroepen. Onder een codenummer worden, via de registratie door de Nederlandse Stichting Europdonor, uw gegevens opgenomen in het wereldwijde bestand en dan is het afwachten of men ooit stamceldonor zal worden voor een patiënt ergens in de wereld. De kans is namelijk ook één uit duizenden, dat de HLA-typering van een patiënt bij de uwe past. Natuurlijk kunt u gewoon op de gebruikelijke manier doorgaan met het geven van bloed of plasma.

Kortom, je hoeft slechts een paar buisjes te geven (kan ook 's avonds in 1 van de centra) en mocht je ooit iemands leven kunnen redden, dan wordt er contact met je opgenomen. De echte donatie kan tegenwoordig ook met beinvloeding van medicijnen, dan is narcose niet meer nodig. En met narcose ben je dan uiteindelijk hooguit een dag in het ziekenhuis. Dat valt dus best mee.