Een dag uit het leven van David Windvaantje

Behalve om te weten te komen hoe het met mij gaat - ik heb leukemie - kan je hier ook terecht voor vrolijkheid en wetenschap.

Beide kan je ook zelf bijdragen door te klikken op 'reacties' onder een bericht.

Proudly sponsored by

maandag 31 maart 2008

Hadden jullie me al gemist?

Het was dus even een beetje windstil op windvaantje. Het werd hier zo langzamerhand een beetje stoffig.

Ik ben de laatste tijd zelf ook een beetje stoffig, in mijn hoofd vooral. Komt doordat mijn lijf veel aandacht opeist. Ik loop een beetje te pingpongen met medicijnen en tussen wel-en-niet misselijk zijn. Good days, less days, vandaag gaat het weer redelijk goed, maar de interne energiebronnen blijven hier schaars, getuige mijn e-mailachterstand van enkele weken nu. Het kost me de laatste tijd meer energie om m'n kop ergens toe te zetten.

Maar sinds vandaag zijn er weer pillen verminderd, de leukemie blijft een beetje stabiel en CMV virussen houden zich ook koest, dus hopelijk gaan we wat beter gaan de komende week.

17 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk om weer wat te lezen van je. Ik leef met je mee. Als je weer stoffiger wordt ik je hoofd helpt wellicht de Go Duster. Een draaiende stof opnemer, wel snel bestellen want tell sell is faliet.
Veel sterkte de komende tijd en ik hoop gauw weer wat te lezen. Waarin hopelijk uiteraard staat te lezen dat je stof vrij bent.
Groetjes,
Jochem

Doris zei

Jaaaa ik had je gemist! Mijn dagelijks ritueeltje van even je website checken leverde iedere keer weer dezelfde pagina op. Mooie boel is dat, heb je een weblog moet je je bezoekers nog een beetje tevreden stellen ook ;-)

Ken je het nummer Ken Lee trouwens? Het is echt prachtig!

Doris

Evelien zei

ik ben ook vaak heel stoffig, en dan vergeet ik dat ik mijn fototoestel op de wasbak heb gelegd, en vervolgens ben ik de hele avond boos en verdrietig omdat ik denk dat 'ie gestolen is. maar ach. het levert voer voor grapjes ten koste van mijzelf op, voor vrienden en familie, en dat is ook wat waard.

goede zaak dat de leukemie zich rustig houdt. is z'n geraaie ook trouwens!

xx

Anoniem zei

Ja, ook in Vlaardingen werd je gemist.

We hoorden over jullie trouwplannen.Tijd voor een nieuw begin en een grote schoonmaak. Weg met dat stof! Laat die frisse wind maar waaien.
Alvast gefeliciteerd van ons beiden en maak er een geweldige dag van!

Groeten van Kees en Lia.

Anoniem zei

fijn je te lezen!!

kus

Anoniem zei

Ik mis je zelfs al schrijf je in je weblog, maar dat komt domweg doordat er om voor de hand liggende redenen te weinig gebunnied, gekroegd en gepokerd wordt... Gelukkig wordt er binnenkort wel getrouwd. Dat compenseert aardig!

Minder pillen geeft hoop, stabiele leuko's zouden liever verminderend gezien worden, maar daar kunnen de afbouwende pillen wellicht bij helpen... en dat de virussen zich koest houden lijkt me een aardige geruststelling?

Voor mij is het nu even weer de nacht doorhalen voor de vriendjes van de belastingdienst (1 april, fiscus waar ik om gil) dus dan is het fijn met vierkante oogjes je blogje aangevuld te zien met dit niet onaardige bericht.

Damn, het is nog maar twee weken voor je een getrouwd man zult zijn!

Ik hoop dat jullie een lekker rustige aanloop daarnaartoe hebben en blijf goed op elkaar passen!

Liefs,

Roemer

Lzl zei

Hey Stofje,
Denk aan je terwijl ik uitkijk over frituur st jacob en de kerk; ik zit dus in leuven en geniet van het festival alhier waar we woensdag ook zelf spelen.
Tot gauw1
Lizl

Anoniem zei

Hey David,

Wat goed om een berichtje van je te lezen, miste je inderdaad en het niet zien verschijnen van berichten gaat inmiddels gepaard met bezorgheid alom. Ik blijf maar in de weer met kaarsjes, klein en groot. Deze week weer veel in Beek zodat de kaarsenboer in de kapel de handen wanhopig naar de hemel heft omdat de omzet weer enorm stijgt, vanaf volgende week zal ik een ander plekje moeten zoeken om kaarsjes te branden, maar blijf dat voor je doen. Stof vergaat namelijk door het vuur en maakt je hoofd vast wat helderder. Op naar een prachtige trouwdag!

Groetjes en liefs voor jullie allen, Monique van der Meeren

Anoniem zei

Fijn dat die leuko's zich stabiel houden.
En ook fijn dat jullie al bijna getrouwt zijn.
En ook fijn dat je met een Go Duster je hoofd weer een betje kan ontstoffen. Maar een wandelingetje kan ook wonderen doen bij verstoffende hoofden.
En ook fijn dat je weer wat op je blog hebt geschreven.

dikke zoen van Maaike

rbz zei

Hey David,
It's good to hear your voice behind the written words.
If we added a Larry in front of your name you would have to increase the font size to extra large and use all caps.
What's the deal with the smell of cat urine in old people's houses? It smells a bit different than the regular cat urine aroma because it mixes with old person aroma. Are the cats thinking "what's up with this old person smell in the apartment? It's taking over my cat urine fragrance."
Deep thoughts. Keep writing.
Rod

Anoniem zei

Wij misten je zelfs op Saba. Nou jij weer. :-)

Liefs,
K&W

Anoniem zei

Ja ik heb je zeker gemist! Maar ik zie je binnenkort weer toch?

knuffel,
Aart

Anoniem zei

ah! bijna de 18000ste bezoeker!
wij wachten met spanning op een gunstig bericht van het KNMI met flinke weersomslag: stevige zeilwind om weg te cruisen uit deze stoffige wateren. Vanavond spelen we met Avonturenland in Huis de Beurs, bij de Hyena's. The Love Boat zit 'r ook bij.
Love: life's sweetest reward.

Anoniem zei

Ha hij is er weer,
en met genoeg stof tot nadenken wederom
goeie groeten
gerty

Anoniem zei

Wat naar is dat toch dat we ons zo bewust worden van ons lichaam als het niet goed functioneert. Het zij je volledig vergeven dat je niet veel schrijft als je zoveel stof tot nadenken hebt, maar ik vind het leuk weer wat van je te lezen, dus als je goed genoeg voelt houden wij bloglezers ons aanbevolen.

Groet en sterkte

Maaike van FDUW

Anoniem zei

Ben blij dat je weer iets op je weblog hebt geschreven ik heb je wel gesproken in de VU maar miste inderdaad je leuke berichtjes vooral die over jullie a.s. huwelijk ben ook blij dat het toch weer iets beter gaat ik wens jullie een fantastische dag en blijf erin geloven he groetjes aan Binkie en ook voor jou Christa Bakker

Wilma van Tuyl zei

Ik wist natuurlijk waar je uithing (slempen in Belgie), maar toch, wel enige ongerustheid. Nu ik weet dat jullie gaan trouwen ben ik weer gerust: je blijft steeds iets verrassends doen!

XXX, Gil maar en huil.

Het grote feest

Voor iedereen die bij het grote feest op 30 juni aanwezig was, of had willen zijn:

De opnames van Revive the Five zijn vanaf nu te downloaden! Klik hier!

Ernestien heeft foto's gemaakt! Klik hier!

Hoe wordt je bloed- en stamceldonor?

Voor uitgebreidere informatie over stamceldonatie, kijk hier en hier!

Nu er voor mij naar beenmerg (stamcellen) wordt gezocht blijkt maar weer hoe fijn het is dat andere mensen dat beschikbaar willen stellen.

Jij kan dat ook! Al ben je misschien geen match met mij, dan wel met iemand anders. Zonder donoren kan het cirkeltje niet rond komen. Barbra-Joy zocht het voor mij uit:

Ik stond al ingeschreven bij de bloedbank en heb even opgezocht wat iemand die beenmergdonor (heet eigenlijk
stamceldonor) zou moeten doen. (Dit ga ik dus zelf ook doen). In het kort:

Wat gebeurt er als ik mij heb aangemeld als stamceldonor?

Nadat u een verklaring hebt ondertekend waarin u zich bereid verklaart stamceldonor te willen worden, worden enkele buisjes bloed bij u afgenomen voor de bepaling van uw HLA-bloedgroepen. Onder een codenummer worden, via de registratie door de Nederlandse Stichting Europdonor, uw gegevens opgenomen in het wereldwijde bestand en dan is het afwachten of men ooit stamceldonor zal worden voor een patiënt ergens in de wereld. De kans is namelijk ook één uit duizenden, dat de HLA-typering van een patiënt bij de uwe past. Natuurlijk kunt u gewoon op de gebruikelijke manier doorgaan met het geven van bloed of plasma.

Kortom, je hoeft slechts een paar buisjes te geven (kan ook 's avonds in 1 van de centra) en mocht je ooit iemands leven kunnen redden, dan wordt er contact met je opgenomen. De echte donatie kan tegenwoordig ook met beinvloeding van medicijnen, dan is narcose niet meer nodig. En met narcose ben je dan uiteindelijk hooguit een dag in het ziekenhuis. Dat valt dus best mee.